4 września 2023

Jak sprawdzić statystyki ogłoszenia na OTOMOTO?

Po opublikowaniu ogłoszenia warto sprawdzać jego statystyki – liczba wyświetleń, odwiedzin strony z ofertą czy osób, które dodały je do obserwowanych, to istotne informacje dla sprzedającego. Śledząc statystyki można dowiedzieć się, czy ogłoszenie cieszy się zainteresowaniem lub może przeciwnie – konieczna jest jego promocja lub edycja.

Gdzie znajdę statystyki ogłoszenia na OTOMOTO?

Statystyki ogłoszenia opublikowanego na OTOMOTO można śledzić po zalogowaniu się na konto użytkownika i kliknięciu przycisku „Statystyki” znajdującego się w lewym górnym rogu strony.

Jak korzystać ze statystyk na OTOMOTO?

W zakładce „Statystyki” można znaleźć istotne dane dotyczące konkretnej oferty:

  • Wyświetlenia – liczba wyświetleń ogłoszenia na liście wyników wyszukiwania;
  • Odwiedziny oferty łącznie – liczba osób, które kliknęły ogłoszenie;
  • Obserwowane – liczba użytkowników, którzy dodali ofertę do obserwowanych ogłoszeń;
  • Odsłony telefonów – liczba kliknięć użytkowników w numer telefonu do sprzedającego;
  • Wiadomości – łączna liczba wiadomości SMS przesłanych z aplikacji mobilnej i wiadomości przesłanych za pomocą formularza kontaktowego.

Po kliknięciu w poszczególne zakładki wyświetlane są wykresy obrazujące zmiany w statystykach. W ten sposób sprzedający może np. określić, którego dnia liczba wyświetleń była najwyższa, a którego zanotowano najliczniejsze wejścia na stronę.

Statystyki można wyświetlić dla ostatnich 7 dni lub dla 30 dni, bądź wybrać konkretny przedział czasowy. Użytkownik dodatkowo może statystyki wydrukować lub eksportować do pliku CSV.

Czym się różnią wyświetlenia od odwiedzin?

Liczba wyświetleń ogłoszenia nie jest jednoznaczna z liczbą odwiedzin. Wyświetlenia odnoszą się do liczby razy, gdy dana oferta pojawiła się w wynikach wyszukiwania potencjalnego kupca, niezależnie od tego, czy rzeczywiście się z nią zapoznał. Liczba wyświetleń pozwala więc określić zasięg ogłoszenia oraz liczbę odbiorców, którzy mogli je zobaczyć.

Odwiedziny to z kolei liczba użytkowników, którzy kliknęli ofertę i zapoznali się z treścią ogłoszenia. Statystyka dotycząca odwiedzin może więc wskazywać ile osób zainteresowało się konkretną ofertą na tyle, by poznać jej szczegóły.

Zarówno wyświetlenia, jak i odwiedziny, to ważne informacje, które pozwalają na monitorowanie oferty. Na ich podstawie sprzedający może np. podjąć decyzje sprawiające, że jego ogłoszenie będzie częściej pojawiało się w wynikach wyszukiwania potencjalnych nabywców.

Podobnie jak liczba odwiedzin czy wyniki wyszukiwania, liczba osób dodających ofertę do obserwowanych świadczy o zainteresowaniu wystawionym na sprzedaż pojazdem.

Co oznacza obserwowane na OTOMOTO?

Termin „Obserwowane” w statystykach ogłoszeń odnosi się do liczby użytkowników, którzy dodali ogłoszenie do listy obserwowanych. Świadczy to, że potencjalny nabywca zainteresował się ofertą i chce monitorować ewentualne aktualizacje ogłoszenia, a w przyszłości być może planuje transakcję. Podobnie jak liczba odwiedzin czy wyniki wyszukiwania, liczba osób dodających ofertę do obserwowanych świadczy o zainteresowaniu wystawionym na sprzedaż pojazdem.

Jak poprawić statystyki ogłoszenia?

Jeśli statystyki ogłoszenia wskazują, że nie pojawia się ono w wynikach wyszukiwania i przez to nie jest odwiedzane lub dodawane do obserwowanych, warto wprowadzić pewne zmiany, aby oferta stała się lepiej widoczna. Modyfikacja opisu czy dodanie dokładnych i pokazujących wszystkie atuty samochodu fotografii mogą zachęcić większą liczbę potencjalnych nabywców do zapoznania się z ofertą. Dobrym rozwiązaniem jest też promowanie ogłoszenia – wystarczy przy aktywnej ofercie kliknąć przycisk „Wyróżnij”, a następnie wybrać odpowiednią opcję.

Podsumowanie

Statystyki ogłoszenia to ważna informacja dla sprzedającego. Dzięki nim można dowiedzieć się czy oferta jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania, a tym samym – czy duża liczba użytkowników ma szansę do niej dotrzeć. Oprócz tego w statystykach zawarte są informacje dotyczące zainteresowania danym ogłoszeniem. Na tej podstawie można podjąć decyzję o edycji oferty lub o jej promowaniu.