Dacia Bigster

Dacia Bigster

Juliusz Szalek

14 stycznia 2021

Dacia Bigster – nowości Renault na najbliższe lata

Jeśli marzysz o nowej Dacii Bigster, mam dobre informacje. Auto trafi do sprzedaży, jednak dopiero pod koniec 2024. Znacznie wcześniej pojawi się elektryczny Spring i kilka innych nowych modeli. To znak, że Dacia jako w zasadzie jedyna budżetowa marka, której się udało, z impetem rusza na podbój rynku.

Można powiedzieć, że wszystko za sprawą nowego szefa, Luci de Meo, który do Renault trafił w ubiegłym roku, prosto z koncernu Volkswagen AG, gdzie przez 5 lat był szefem marki Seat. Jednak w tak dużej firmie sprawy toczą się swoim rytmem i ekspansja Dacii w obliczu kłopotów Renault, była do przewidzenia.

Lada Niva Vision
Lada Niva Vision

Największą nowością najbliższych lat będzie Dacia Bigster. Na razie to jedynie koncept, jednak już zapowiada nowe kształty, nową stylizację oraz nowe logo. Duży SUV to efekt zacieśniania współpracy funkcjonujących w Grupie Renault marek. Mało kto bowiem pamięta, że Francuzi są właścicielami Łady, czyli większościowym udziałowcem przedsiębiorstwa AwtoWAZ i to już od 2008 roku.

Lada Niva
Lada Niva

W ubiegłym roku szefem stylistów marki z Tagliatti został Jean-Philippe Salar a od początku tego roku szefem Łady i Dacii został inny członek Zarządu Renault, Denis Le Vot.

Transfer technologii

W ramach wzmacniania marki i szukania oszczędności, wszystkie modele Dacia będą powstawać na jednej i tej samej platformie podwoziowej CMF-B. Dzisiaj powstają na niej Renault Clio, Nissan Juke, Dacia Logan i Sandero. Wspólne w przyszłych modelach będą też silniki i elektronika. Nie jest tajemnicą, że najlepiej wyjdzie na tym Łada, do której trafi najwięcej technologii z Renault.

Dacia Duster
Dacia Duster

A gdzie w całej tej układance będzie Dacia Bigster? Auto jest nieco większe niż dzisiejszy Duster. Czy go zastąpi? Tego nie wiadomo, być może uzupełni gamę o nieco większego SUV-a. Bigster jest bowiem o kilkanaście centymetrów dłuższy od obecnego modelu i mierzy 4,6 metra. Pod maską ma się pojawić napęd alternatywny i hybrydowy. Z pewnością będą to silniki Renault, ale także, jak na auto budżetowe przystało, napędy CNG i LPG. Jak widać, mimo tego, że Dacia zostaje marką budżetową, auto zyska dynamiczny wygląd i jeszcze bardziej zadziorny charakter.

Nowa Łada

Kilka miesięcy po premierze produkcyjnej wersji Bigstera, na rynku pojawi się też nowa Łada Niva, która bazować będzie na Dacii.

Dacia Spring
Dacia Spring

Dacia zapowiada, także że oprócz Bigstera i elektrycznego modelu Spring (którego premiera zapowiedziana jest w tym roku), do oferty dołączy jeszcze jedno auto segmentu B, a to oznacza, że „konkurować” będzie z Sandero i Loganema.

 

Czytaj więcej:

 

Rynek samochodów osobowych – listopad 2020

Nowy podatek od samochodów. Nawet 100 tys. zł.

Inwestycja w klasyka. Czy to się opłaca?

 

 

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.