2 listopada 2020

Citroen XSARA Picasso – ekonomiczne auto dla rodziny

Citroen XSARA Picasso to auto, którego nie można pomylić z żadnym innym. Jego dewizą są krągłości, a kształt od razu zwraca uwagę. Aż czternastoletnia produkcja w latach 1998-2012 z pewnością jest dowodem na spory sukces jaki odniósł ten model.

Citroen XSARA Picasso – zalety

XSARA Picasso ma niecałe 4,3 metra długości, a opadający dach sprawia wrażenie, jakby zabierał miejsce potrzebne we wnętrzu auta. Nic bardziej mylnego. We wnętrzu auta nie można narzekać na brak przestrzeni. Pojemność bagażnika również nie pozostawia wiele do życzenia. 550 litrów pojemności w połączeniu z dość foremnym kształtem sprawia, że przestrzeń bagażnika jest olbrzymia i bardzo pakowna.

Citroen Xsara Picasso prowadzi się komfortowo i miękko. Jeśli lubisz twardszą charakterystykę zawieszenia, lepiej poszukaj innego modelu, a jeśli kochasz naprawdę miękkie zawieszenie Xsara idealnie sprawdzi się w każdych warunkach. Kłopotem podczas codziennej jazdy mogą okazać się grube słupki A, ograniczające widoczność. Jednak duża przednia szyba sprawia rekompensuje wszelkie niedogodności. 

Ile kosztuje Citroen XSARA Picasso?

Ten samochód bez wątpienia jest bardzo ekonomiczny – silniki są oszczędne i wbrew pozorom trwałe. Co więcej, to praktyczne i oszczędne auto można kupić za stosunkowo niewielkie pieniądze. Używany Citroen Xsara Picasso to wydatek od 2 500 do 15 000 złotych

Dostępne silniki

Gama silników jest w zupełności wystarczająca. Wśród diesli znajdziemy 2,0 HDI o mocy 90 KM oraz 1,6 HDI w dwóch wariantach mocy: 90 i 110 KM. W Xsarze Picasso z silnikiem diesla najczęściej możemy spotkać problemy z wtryskami, turbosprężarką albo szybko zużywającym się kołem dwumasowym. 

Silniki benzynowe dostępne są w kilku wersjach: 

  • 1,6 8-zaworowy (90 lub 95 KM)
  • 1,6 16-zaworowy (110 KM)
  • 1,8 (115 KM) 
  • 2,0 (137 KM). 

Kupując to auto w wersji benzynowej powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na ponadprzeciętne zużycie oleju, szczególnie w silnikach 1.6 i 1.8. Czasami zawodzą też przepustnice powietrza.

Citroen XSARA Picasso – najczęstsze awarie

Słabą stroną bywa także elektronika – świecące bez powodu kontrolki, niedziałająca stacyjka, defekty mechanizmu wycieraczek czy panelu klimatyzacji. To właśnie przez takie uciążliwe awarie francuskie auta mają opinię awaryjnych. 

Wśród częstych awarii pojawiają się też problemy z belką skrętną, która wbrew prostej i trwałej konstrukcji w Citroenie często ulega awarii. Jednak ze względu na prosta budowę, znalezienie zakładu regenerującego ten element nie jest trudne.

 Czy mimo to warto postawić na Citroena Xsarę Picasso? Zobacz, jak wypadł w naszym teście.