13 maja 2022

BMW X6 E71 – pierwszy popularny SAC

BMW X6 to bez wątpienia przełomowy model. Nie dość, że to SUV, to jeszcze coupé. W chwili premiery wielu łapało się za głowy. Że bez sensu, że dla kogo, że za ciasny. Po kilku latach musieli przyznać – to był strzał w dziesiątkę.

X6 nie było pierwszym autem z segmentu SAC (Sport Activity Coupé), ale na pewno pierwszym, które zdobyło popularność. Wygląda agresywnie i sportowo, a przy tym jest bezawaryjne. Jednak nawet zwyczajne koszty eksploatacyjne mogą w tym przypadku przyprawić o zawrót głowy. W końcu to auto z segmentu premium.

I generacja BMW X6 produkowana była w latach 2007–2014. Jak na klasę premium przystało, nie zrezygnowano tutaj z zaawansowanej technologii. Przykład? Zawieszenie. Nowoczesne jak na ówczesne czasy, z aktywnymi stabilizatorami i adaptacyjnymi amortyzatorami. Jego sztywna charakterystyka, a do tego precyzyjny układ kierowniczy auta sprawiają, że jak na tak wielkie i ciężkie auto BMW X6 prowadzi się niespodziewanie dobrze.

Elektronika musi mu w tym jednak pomóc. Stad napęd na cztery koła oraz system DPC (Dynamic Performance Control), czyli system dynamicznej kontroli osiągów, który łączy w sobie i optymalizuje działanie zawieszenia, kontroli trakcji i napędu na cztery koła. W razie potrzeby potrafi też przyhamować na luku jedno koło tylnej osi, co redukuje podsterowność.

Czy BMW X6 to auto terenowe? Oczywiście nie, ale prześwit wynoszący 20,5 cm sprawia, że nie straszne są mu grząskie ścieżki i niewielkie przeszkody. Tylko lakieru szkoda.

BMW X6 – jaki silnik wybrać?

Pod maską BMW X6 E71 nie było miejsca na słabe jednostki – wszystkie są mocne i zadowolą miłośników mocnych wrażeń.

W ofercie pojawił się jeden silnik diesla, o pojemności 3.0 l., z 6 cylindrami w rzędzie i w kilku wariantach mocy:

  • 30d o mocy 235–245 KM
  • 35d z jedną turbiną, o mocy 286 KM
  • 40d z dwoma turbosprężarkami i mocą 306 KM – ten silnik pozwala rozpędzić się do setki w 6,5 sekundy i rozwinąć maksymalną prędkość 236 km/h, co stanowi zaskakująco dobre osiągi jak na auto tego rozmiaru.

W przypadku silników benzynowych mamy większy wybór.

Najmniejszy z benzyniaków to 35i, czyli 3.0 l. R6 o mocy 306 KM. Początkowo miał dwie turbiny (po liftingu już jedną) i jak na najsłabszy z silników w gamie oferował przyzwoite osiągi – 6,7 sekundy do setki i prędkość maksymalną 240 km/h.

W gamie pojawiły się też trzy odmiany silnika 4.4 l. V8:

  • 50i ma dwie turbiny i moc 407 KM
  • ActiveHybrid ma dodatkowo dwa silniki elektryczne oraz zestaw akumulatorów, dzięki czemu moc wzrosła do 485 KM. Jednocześnie wzrosła też masa auta i to do 2,5 tony a co za tym idzie spadły osiągi. Auto przyspiesza do setki w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna spadła do 236 km/h. Wersja hybrydowa nie cieszyła się wic popularnością, przez co dzisiaj to rzadki okaz.
  • najmocniejszą jednostkę w gamie znajdziemy w wersji X6 M – generuje 555 KM, a do setki rozpędza się w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna oferowana przez ten silnik to 250 km/h, a z pakietem mDrive – aż 275 km/h.

BMW E71 zawsze występowało z automatyczną skrzynią biegów, która najpierw miała 6, a potem 8 przełożeń.

Ile kosztuje BMW X6?

Auta w tym modelu zawsze były bardzo drogie, ale nie ma co się dziwić – tutaj nie ma ryzyka trafienia na golasa, bo wszystkie egzemplarze są mocno doposażone. W 2022 ceny używanych E71 zaczynają się od 60 tys., a sięgają aż 180 tys. złotych.

Najczęściej spotykane auta w tym modelu to diesle. Co jeszcze powinieneś wiedzieć, zanim zdecydujesz się na BMW X6 E71? Dowiedz się, oglądając nasz test.

BMW X6 E71 - GALERIA

bmw X6 E71
BMW X6
BMW X6