00:00
00:00

Łukasz Borowicz

5 listopada 2020

BMW X3 F25 – co powinieneś wiedzieć przed zakupem?

Atrakcyjny, prestiżowy design i zaokrąglone linie, idealnie wkomponowane w stylistykę marki – tak właśnie można opisać wygląd BMW X3 F25. Druga generacja X3, produkowana od 2010 do 2017 roku nadal przykuwa uwagę i cieszy oko. Czy na tym kończy się lista zalet tego auta?

BMW X3 – na co zwrócić uwagę?

Nie. Dużą zaletą wnętrza X3 jest przestrzeń – wygodnie zmieści się tu zarówno kierowca, jak i pasażerowie. W bardziej szczegółowych kwestiach, trudno porównywać wnętrza różnych aut tego samego modelu. Klient podczas zakupu miał ogromny wpływ na indywidualne wyposażenie auta. Trzeba więc na to zwrócić szczególną uwagę przy zakupie używanego BMW X3 F25. Nastawiając się na super rozwiązania, jakich zwykle oczekuje się od marki premium, można się nieco zdziwić, jeśli pierwszy właściciel był miłośnikiem minimalizmu lub oszczędności. 

Jaki silnik wybrać?

Najbardziej popularne jednostki napędowe w tym modelu to silniki Diesla, a wybór jest naprawdę spory szczególnie pod względem mocy. Diesel 2,0 z serii N47N znajdziemy w aucie oznaczonym jako sdrive18d (sdrive w tym przypadku to napęd na jedną oś) o mocy 150 KM. Mocniejsza wersja tego samego silnika miała oznaczenie xdrive20d (xdrive to symbol napędu na cztery koła) oraz moc 184 KM. Obydwa silniki występowały z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem.

Diesle 3,0 to z kolei silniki z serii N57. Miały 6 cylindrów i skrzynię automatyczną o 8 przełożeniach. W Xdrive30d znajdziesz 258 KM, a w xdrive35d – 313 KM. Po liftingu pojawił się nowy silnik 2,0 z serii B47, a xdrive20 zyskał nieco większą moc – 190 KM.

Silniki benzynowe w BMW X3 też pozostawiają nabywcy spory wybór. Dostępne są w wersji sdrive20i oraz xdrive20i o mocy 184 KM, xdrive28i (245 KM) oraz xdrive35i (306 KM). 

BMW X3 – cena 

Kto może pozwolić sobie na X3? Przeglądając oferty musisz liczyć się z wydatkiem od 40 000 do 150 000 złotych, w zależności od tego, czy celujesz w egzemplarz z początku czy końca produkcji. Najpopularniejszy silnik w tym modelu, czyli 2,0 z serii N57 ma nietrwały łańcuch rozrządu. Drugim dość popularnym problemem jest zawór EGR – z nieszczelnej chłodnicy spalin może wyciekać płyn chłodniczy, który dostaje się do dolotu i stwarza ryzyko zapalenia. Korzystniej pod względem awaryjności wypada 3-litrowy diesel, jednak nie jest łatwo go kupić.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć? Sprawdź nasz test.

 

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.