00:00
00:00

Łukasz Borowicz

29 października 2020

Alfa Romeo Giulietta – auto, w którym trzeba się zakochać

Alfa Romeo Giulietta pierwotnie produkowana była w latach 1954-1965. Później świat o niej zapomniał. Do czasu. W 2010 Alfa przypomniała sobie i innym o Giuliettcie i wprowadziła na rynek nową jej odmianę. Na długo? Jeśli wierzyć zapowiedziom Alfy, jeszcze w tym roku model po raz kolejny zniknie z salonów. To więc ostatni moment, by zakochać się w Giuliettcie. Co warto o niej wiedzieć?

Alfa Romeo Giulietta – układ kierowniczy

Giulietta prowadzi się przyjemnie, zawieszenie dobrze tłumi nierówności, a układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: dynamic, natural oraz all weather. Co istotne, zmiana trybu jest mocno odczuwalna zmieniając istotnie charakterystykę auta. Zmienia się reakcja silnika na pedał gazu, inaczej kalibruje się system kontroli trakcji a także zmienia się siła wspomagania układu kierowniczego.

Giulietta – silniki benzynowe

Silniki tej Alfy Romeo występują tylko w czterech pojemnościach, ale dają szeroki wybór wariantów mocy. Wszystkie jednostki są turbodoładowane.  

Silnik 1,4 TB o mocy 105 lub 120 KM będzie świetnym wyborem dla spokojniejszych kierowców. Dodatkowo, silniki 1,4 TB słyną z niezawodności oraz dobrze współpracują z instalacjami LPG. Na rynku można nawet spotkać egzemplarze o mocy 120 KM z fabryczną instalacją gazową.

To nie koniec silników Giulietty w tej pojemności. Na uwagę zasługuje silnik 1,4 z systemem MultiAir (150 lub 170 KM). System ten odpowiada za elektrohydrauliczne sterowanie zaworami dolotowymi. Niestety, tutaj dość często dochodzi do usterki modułu sterującego, która objawia się nierówną pracą silnika. Naprawa niestety jest bardzo kosztowna i trzeba się liczyć z wydaniem nawet kilku tysięcy złotych.

Największy z silników Giuletty ma pojemność 1,75 l, doładowanie intercoolerem oraz moc 235 lub 240 KM. Do setki przyśpiesza w 6,8 sekundy.

Alfa Romeo Giulietta w Dieslu

Wśród silników wysokoprężnych w Alfie Romeo możemy znaleźć jednostki JTD oraz JTDm o pojemnościach 1,6 oraz 2,0 i mocy od 105 do 175 KM. Jednak traktując niedużą Alfę jako auto typowo miejskie, trzeba mieć na uwadze, że na krótkich dystansach filtr DPF może szybko ulec zapchaniu. Dodatkowo awarii może ulec zawór EGR albo dwumasowe koło zamachowe. Giulietta z Dieslem lepsza będzie więc na dłuższe trasy. 

Ile kosztuje Alfa Romeo Giulietta?

W 2020 roku Alfa Romeo Giulietta nadal jest produkowana, jednak jej koniec jest już bliski. To ostatni moment, by kupić auto używane w dobrej cenie lub skusić się na nowy egzemplarz Ceny startują od 76 000 zł. Oferty aut używanych z tego modelu zaczynają się od ok. 15 000 złotych. A jest w czym przebierać, bo Giulietta to jedno z tych aut, które doczekało się wielu wersji specjalnych. 

Czy Giulietta to auto bez wad? Tego możesz dowiedzieć się z naszego testu.

Czytaj więcej:

Audi A4 B7 – prestiżowe i praktyczne auto.

BMW 5 F10 – dla miłośników szybkości i komfortu.

Logo Otomoto TV

Parametry techniczne

Nasze testy

Głośność
  • Wynik [dB] 140 km/h
  • Wynik [dB] 90 km/h
Spalanie
  • Miasto
  • Trasa
  • Autostrada
Test kubka
Test walizek

Alfa Romeo

Giulietta

Głośność
  • -
  • 60,3 db
Spalanie
  • PB 9,8 l / 100 km
  • PB 5,8 l / 100 km
  • PB 8,5 l / 100 km
zdany
3 walizki
Logotyp motopedia

Porównaj z:

Dodaj samochód do porównania.

Wybrano samochód do porównania.

Wybrano samochody do porównania.

    Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.