Alfa Romeo Giulia - test wideo
00:00
00:00

Jan Niemiec

7 lipca 2021

Alfa Romeo Giulia – szybka i piękna

Wystarczy jeden rzut oka, by zakochać się w Giulii. Sedan o sportowym zacięciu prezentuje się lekko, dynamicznie i nowocześnie. Zresztą jak większość samochodów marki Alfa Romeo. Jednak wygląd to nie wszystko, bo Giulia miała pokazać światu, że Włosi potrafią produkować nie tylko piękne, ale także szybkie i bezawaryjne auta.

Trudne początki

Reputację Alfy nadszarpnął model 156. Wizerunek poprawił następca, czyli 159, a Giulia miała to tylko potwierdzić. Jednak Alfa Romeo miała w tamtych czasach także inne problemy. Wynikały one ze strategii koncernu Fiat, do którego Alfa Romeo należała i nadal należy. Okrojona liczba modeli, mgliste plany na przyszłość, a do tego niezdecydowanie, czy sympatyczna Julka ma być bardziej sportowa czy bardziej premium nie wróżyły niczego dobrego. Spekulacje miała przerwać premiera historycznie drugiej generacji Giulii, której nazwa nawiązywała do modelu z lat świetności marki.

Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 105. rocznicę istnienia marki Alfa Romeo. Prezentacja była godna rocznicy. Auto odsłonięto w odnowionym muzeum marki w Arese, niedaleko Mediolanu 24 czerwca 2015 roku. Co więcej – od razu z wielkim przytupem, bo w wersji Quadrifoglio o mocy 510 KM i z silnikiem, za który odpowiadali spece z Ferrari. Świat się zachwycił, zaniemówił i wtedy przyszedł czas na wersje „cywilne”, ale to i tak nie byle jakie.

Alfa Romeo Giulia (1971)
Alfa Romeo Giulia (1971) w rajdzie klasycznych samochodów Citta di Meldola, 8 października 2017 r. w Meldola FC, Włochy

Silniki Alfy Romeo Giulia

Wśród silników benzynowych w gamie Giulii znajdują się 4-cylindrowe rzędówki. To jednostki z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2.0 l i mocy 200 lub 280 KM. Obie są doładowane, a mocniejsza z nich ma dwie turbiny. Żadna nie zawiedzie, jeśli liczymy na przyjemną i dynamiczną jazdę. 

Perłą w koronie jest podwójnie doładowane V6 o pojemności niemal 3 litrów i mocy 510 KM. Auto z tym silnikiem do setki przyspiesza w 3,9 sekundy, a jej maksymalna prędkość to 307 km/h.

Silnik diesla pracował także pod maską Giulii pierwszej generacji, jeszcze w latach 70. Był to wolnossący 1.8 l. W nowej Giulii silnik jest większy (2.2 l) i generuje w zależności od wersji: 136, 150, 180 lub 210 KM. Przed liftingiem wersja 150 KM była najsłabsza, a i tak pozwalała rozpędzić się do setki w 8,3 sekundy.

Wszystkie silniki Giulii są dynamiczne, i jak pokazują lata obecności auta na rynku, nie sprawiają problemów.

Ile kosztuje Alfa Romeo Giulia?

Mimo pięciu lat na rynku cena Giuli nadal jest wysoka. Decydując się na egzemplarz z początku produkcji trzeba przygotować się na wydatek ok. 70 000 złotych. Najdroższe są Giulie w wersji Quadrifoglio, które w salonie potrafią kosztować nawet 400 000 złotych. Wybierając bardziej racjonalną wersję, nową Giulię możemy kupić za mniej niż 200 000 złotych. O tym, dlaczego warto, usłyszysz w naszym teście.

Wnętrze Alfy Romeo Giulia

Logo Otomoto TV

Parametry techniczne

Nasze testy

Głośność
  • Wynik [dB] 140 km/h
  • Wynik [dB] 90 km/h
Spalanie
  • Miasto
  • Trasa
  • Autostrada
Test kubka
Test walizek
Alfa Romeo Giulia - test wideo

Alfa Romeo

Giulia

Głośność
  • 65,3 db
  • 56,1 db
Spalanie
  • PB 14,3 l / 100 km
  • PB 5,4 l / 100 km
  • PB 8,1 l / 100 km
nie zdany
4 walizki
Logotyp motopedia

Porównaj z:

Dodaj samochód do porównania.

Wybrano samochód do porównania.

Wybrano samochody do porównania.

    Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.